woensdag 22 september 2010

koken (cooking)

hallo,



zoals enkele ouders weten vanop de ouderinfo-avond, is mijn goed voornemen dit jaar om voldoende kookactiviteiten te organiseren dit jaar.

We zijn begonnen met courgette-soep.

Geen enkele kleuter wist wat dat groen ding was, maar dat veranderde na ons kookactiviteit. Cloe kon het best onthouden over welke soep het ging.





In onze daarop volgende kookactiviteit maakten we beslag voor kleine cakejes.
Daar we geen oven hebben op school had ik het deeg meegenomen naar huis om te bakken.



Moet het toch wel lukken zeker dat ik controle tegen kwam van de politie met mijn auto.

Ze keken een beetje verdacht naar de kom beslag maar ik mocht gelukkig doorrijden.
Zoals jullie eerder al konden zien zijn de cakejes gelukt.



Deze week was er een nieuwe kookles: tomatensoep.
Het reslutaat vel helaas minder goed mee dan de courgette soep een beetje teveel peper.
Oeps. Gelukkig lust Juf Muriel graag soep met Héél VEEL kruiden.







Als er mama's, papa's, opa's,.... zich geroepen voelen om eens iets lekkers te komen klaar maken in onze klas. Geen probleem. geef een seintje aan de juf en we regelen wel iets.