woensdag 1 september 2010

1 september

6h30 mijn wekker loopt af.
Lig ondertussen al een half uurtje te draaien.
We beginnen aan onze eerste officiele werkdag in twee maanden tijd.
Eerst wakker worden met een tas chocomelk en de krant.
Reeds een week staan er allerlei feiten in over het onderwijs.
Als ik veel geld wil verdienen moet ik blijkbaar naar Denemarken of Luxemburg.
Groot probleem ik spreek niet goed Frans en mijn Deens ken ik al helemaal niet.
Dan maar in Belgie, Eeklo, 't Schaperke, mijn eigen vrolijke klasje.
Na een douche, in de kleren en weg zijn we.
Op school nog de laatste voorbereidingen getroffen: Wat ballonnen opgeblazen, een slinger en nog vlug de afgevallen appels opruimen. Trring daar gaat de bel.
Mopje de bel werkt nojg niet maar ICT man Peter is hard aan het werk en tegen 10uur werkte ze terug perfect.

Er waren vandaag 14kindjes in onze klas, waarvan 3 Nieuwe: Aboufasa, Hayley en Ilana.
Verder verliep alles zeer vlot hoewel de kleintjes die overgekomen zijn uit juf Muriel haar klas alles nog een beetje raar vonden. Zo stonden ze 's morgens klaar op de verkeerde stippen, gingen ze op de bank van de kleintjes zitten,... De kindjes die van mijn klas naar het eerste leerjaar gingen hadden echter geen probleem met de overgang. Met moeite een blik gekregen. Snif, snif uit het oog, uit het hart.

Tot van 't weekend voor het vervolg en ook enkele foto's volgens.
(t kabeltje tss. pc en fototoestel al twee maanden niet nodig gehad. Aia waar ligt dat nu weer)