woensdag 23 december 2009

Nieuwjaar en sneeuwmannen

Onze nieuwjaarsbrief staat dit jaar op de hoed van een heuse sneeuwman.
Hier en daar zitten er helaas wat ingedeukte sneeuwmannen tussen maar de meeste zijn
goed gelukt. Het is de bedoeling om bv. snoepjes in de sneeuwman te stoppen.
Dan wordt het voordragen van de nieuwjaarsbrief pas echt speciaal.

In een land hier ver vandaan,
Waar nog echte reuzen bestaan.
Kocht ik eens twee reuze oren,
Zodat je me heel goed zou kunnen horen.
Want ik ga iets heel belangrijks roepen:
't wordt een jaar om van te snoepen.




Om helemaal in de sneeuwmannen sfeer te komen heb ik naar jaarlijkse traditie mijn lievelingsfilm nog eens bovengehaald: the snowman van Raymond Brigg.
Een instrumentale film waarin een sneeuwman tot leven komt. Hij duurt 28min. en elk jaar sta ik er versteld van hoe stilzwijgend alle kleuters er naar kijken.